מי אנחנו בעצם

מה אנחנו יודעים לעשות

איפה אפשר לראות דברים שעשינו

מה חושבים עלינו אלו שכבר עבדו איתנו

עדכונים מאמרים ותכנים

הגישו מועמדות להצטרף לרשימה האקסלוסיבית

מה אתם צריכים?

מדריך – 4 שאלות לאפיון רשימת תפוצה

אחד הכלים הנפוצים היום בשיווק, הוא רשימת תפוצה במייל. אוספים כתובות של אנשים שעשויים להתעניין בשירות שלכם – למשל באמצעות 'מדריך חינמי' להורדה בנושא המקצועי של העסק – מטפחים את הקשר עימם באמצעות שליחת תוכן בתדירות זו או אחרת, ובהמשך מציעים את השירות שלכם.

לא מעט בעלי עסקים מכירים את התועלת של שיווק כזה ומשתמשים בו, אבל לא כולם מבינים בכתיבה. יש סגנונות שונים של רשימות תפוצה ויש הבדלים ברמת התוכן וברמת הצורה.
בחנתי את התחום הזה כעורך לשוני ותוכני שעבד עם כמה בעלי רשימות תפוצה, אנשים שיש להם הרבה ידע ותוכן להעביר למנויים ולהוכיח את המומחיות והמקצועיות בתחומם אבל פחות מסתדרים עם הכתיבה או רוצים לשפר אותה. עם הזמן הבחנתי שיש כמה סגנונות של תוכן, והגעתי למודל מסוים איך לאפיין את האופי של רשימת התפוצה.

ובכן, כדי לבנות את האופי של רשימת התפוצה עלינו לענות על ארבע שאלות.

1. משווק אותך את או המוצר?

מה יותר חשוב לך כרגע, שיכירו במומחיות שלך וידעו שיש לך הבנה ומקצועיות בתחום, או שיאמינו במוצר / בשירות שלך.
לפעמים התועלת של השירות או המוצר ברורה וידועה, אבל אתה רוצה להוכיח שאתה מומחה לתחום.
לעומת זאת, במקרים אחרים יותר חשוב להוכיח את הנחיצות או התועלת של המוצר עצמו ולא שלך כנותן השירות.

בהתאם לשאלה הזו נחליט האם האופי של התוכן יהיה מידעי או השראתי.
רשימות מידעיות מספקות תוכן וידע. לעומתן הרשימות ההשראתיות לא נותנות ידע על התחום המקצועי, אלא באות 'לחמם' את הקוראים ולהלהיב אותם.

אותך​את המוצר​
אפיון הכתיבהמידעי​השראתי​
דוגמהטיפים, מדריכים, עצות מקצועיות, פרקטיקות יעילות ויישומיות.​נאומי מוטיבציה (גם אתה יכול), סיפורי הצלחה של לקוחות, הצגת עבודות מובחרות.​
מטרהמיצוב כאוטוריטה ובעל ידע ומומחיות בתחום.​הגברת האמון במוצר / שירות שלכם.​
כמו מי למשל?כוורת אקסטרים​ימימה ביסמוט​

2. חיבור רגשי או מקצוענות

מה יותר חשוב לך כרגע, לחבר את הקוראים מבחינה רגשית, או לשדר להם שאתה מקצוען?
בהתאם לשאלה הזו נחליט האם אופי התכנים יהיה חם או קר.
פה אנחנו לא מדברים על התכנים עצמם, אלא על צורת ההגשה. אופי כתיבה אישי, חם ורגשי או אופי מקצועי שפונה אל הרציונל.
אם למשל מדובר בסוכן ביטוח שרוצה לעניין קהל רחב בנושא הדי-משעמם של ביטוחים, יהיה עדיף לו לנקוט בגישה חמה שתעניין את הקוראים ותכניס אותם לעולם התוכן הזה, לעומת זאת יועץ משכנתאות שהרגע יצא לשוק, מן הסתם הוא ירצה לשדר ניסיון ובגרות.

חיבור רגשי​שידור מקצוענות​
אפיון הכתיבהחם​קר​
דוגמה"איך אני מתרגש מהוובינר של מחר. בטוח שהולך להיות לנו כיף ביחד"​"אנחנו בישורת האחרונה לקראת הוובינר של מחר. מתכוננים אליו במלוא המרץ, ומצפים שגם אתם תיהנו ממנו מאד"​
מטרהלחבר את הקורא אל הדברים באופן אישי ורגשי.​לשדר מקצוענות.​
כמו מי למשל?צפריר בשן​חכמולוג​

3. קהל שבוי או קהל רחב

האם רשימת התפוצה שלך מורכבת מקהל אוהד וחם, שמעוניין במה שיש לך להגיד, או שיש לך רשימה גדולה עם קהל יעד לא מהודק.
קל לבדוק את זה באמצעות כלי מדידה כמו אחוזי פתיחה וכדו'.
בהתאם לשאלה הזו נחליט האם לנקוט בכתיבת סְטֶקַטוֹ או לֶגַאטוֹ.
המונחים סטקטו ולגאטו לקוחים מעולם המוסיקה. אני מקביל אליהם גם שתי צורות כתיבה. סטקטו: פולסים קצרים וחזקים. משפטים מתומצתים. הרבה אנטרים. לעומת לגאטו: רגוע, מפורט, נינוח. פסקאות ארוכות יחסית. משפטים מורכבים יותר.
אם המנויים שלך הם 'קהל שבוי' שנמצא בכיס שלך, אתה יכול להרחיב ולפרט את המסרים שלך. יש לך ספייס לכתוב באריכות ובהרחבה. (רק לא יותר מדי באריכות. אחרי הכל זה מייל, לא ספר).
אבל אם יש לך רשימה גדולה של מנויים, שלא כולם בהכרח מאד מתעניינים במה שיש לך לומר, כדאי לכתוב סטקטו כדי לתפוס את הקוראים קצר ולעניין.

קהל רחבקהל שבוי
אפיון הכתיבהסטקטו​לגאטו​
דוגמה"מחר זה קורה.
בפעם הראשונה והאחרונה.
וובינר קילוף ירקות.
אז מי שבא – ברוך הבא,
ומי שלא – בעיה שלו".
"אז זהו, מחר אנחנו נפגשים יחד בוובינר הייחודי והחד-פעמי שלנו בנושא 'קילוף ירקות ללא צורך במקלף'. מחר סוף סוף תוכלו להגשים את החלום הישן שלכם, לקחת את המקלף הזקן, לומר לו יפה שלום, לתת לו קצת אוכל וצידה לדרך ולשלוח אותו לדרכו בברכת שלום ולא להתראות".​
מטרהאנרגיה וקצביות. פניה לקצרי הקשב.​הרחבה של המסרים מתוך ידיעה שהקהל מיושב ונינוח.​
כמו מי למשל?עידן וולר​ליאורה בוקסנבוים​

4. קהל בוגר או קהל צעיר?

יש רשימות תפוצה שפונות למבוגרים. לאו דווקא מבוגרים בגיל, אלא לחלק המבוגר שבנו. לחלק האחראי והמיושב. למשל יעוץ משכנתא פונה לאנשים בשלב שהם רוצים לקנות דירה. זה החלק המבוגר שבנו.
לעומתם יש רשימות שפונות לצעירים, אם זה לצעירים בגיל ואם לחלק הצעיר והילדי שבנו. למשל רשימת תפוצה שמדברת על ארגון הבית, פונה לבלגניסט שנשאר איתנו מגיל הילדות.
בהתאם לשאלה הזו נאפיין כתיבה רשמית או טרנדית. כתיבה באופי 'רשמי' תהיה במשלב גבוה יחסית, בעברית צחה, תקינה ורשמית, ותקפיד על כל כללי התחביר והפיסוק כמו בספרים. לעומת אופי טרנדי, שבו ישתמשו במשלב עממי יותר, בסלנגים, אימוג'ים, קיצורי מילים וכדו'

למבוגרים​לצעירים (וצעירים ברוחם)​
אפיון הכתיבהרשמי​טרנדי​
דוגמה"בשבוע הבא אקיים וובינר הדרכה מסודר בנושא הסרת שמכם מרשימות תפוצה שמעמיסות על תיבת המייל שלכם"היי. מכירים את זה שנרשמתם פעם לאיזה תפוצה ומאז הם חופריםםםם לכם עם מיילים בלי סוף? (אימוג'י מקדחה. אימוג'י חציל בדיכאון)
בואו לוובינר המושלמוש שלי שבו אגלה לכם את כל הסודות איך להתפטר מהם בקלות (אימוג'י פסיפלורה רגשנית)
מטרהמשדר רמה גבוהה ומוצר בוגרחיבור לקהל צעיר. 'קוליות'
כמו מי למשל?יעל פיינגולדיעל זלץ

אחרי שתענו על ארבעת השאלות, יהיה לכם הרבה יותר קל לכתוב את התכנים שלכם לפי האפיון הנכון והמדויק שאתם צריכים.
בהצלחה!

נו, מה אתה אומר?

כתיבת תגובה

המייל שלך הוא אישי, לכן הוא גם לא יוצג באתר.

מה אנחנו יודעים לעשות

איפה אפשר לראות דברים שעשינו

מה חושבים עלינו אלו שכבר עבדו איתנו

חדשות, עדכונים והכרזות

מי אנחנו בעצם

 איך אפשר להגיע אלינו

דילוג לתוכן